چگونه یک قاب مناسب برای عکس خود انتخاب کنیم؟

منتشر شده در1400.04.19

انتخاب قاب مناسب برای عکس می توانید به عکس شما زیبایی بخشیده و آن را به یک اثر هنری تبدیل کند. خبر خوب آن است که اگر اصول این کار را بدانید، انتخاب یک قاب عکس خوب آسان است.

در این مقاله از بلاگ فروشگاه اینترنتی تابلو شادوشیک قصد داریم که رموز انتخاب قاب عکس مناسب از جنس فلزی، چوبی، سفید یا سیاه را تمام و کمال با شما به اشتراک بگذاریم.

راهنمای انتخاب قاب مناسب برای عکس

طیف گسترده ای از اندازه و جنس برای قاب وجود دارد. با این وجود تعداد کمی از این قاب ها واقعا محبوب هستند که شامل قاب های چوبی، قاب های سیاه و سفید و قاب فلزی می گردند. اگر این قاب ها به درستی استفاده شوند، باعث تقویت آثار هنری شما می شوند.

قاب عکس چوبی

چوب به عنوان یک ماده طبیعی، القا کننده یک حس گرم و کلاسیک است. درجه رنگی این فریم های چوبی از روشن به تیره تغییر می کند و بسته به تصویری که انتخاب کرده اید، گزینه های زیادی را برای ایجاد تضاد روی عکس ها در اختیارتان قرار می دهد. برای عکس های با رنگ گرم‌تر، مثل قرمز، قهوه ای و نارنجی،  قاب هایی تیره تر که از چوب ماهون و گردو هستند، می تواند گزینه مناسبی باشد. برای رنگ های سردتر در عکس مثل آبی، سبز و اسطوخدوس، بهتر است با قاب های چوبی روشن تر از بلوط و چوب کاج استفاده شود.

همچنین انتخاب قاب عکس چوبی به بقیه دکوراسیون اتاق یا منزل شما نیز بستگی دارد. قاب های چوبی هم با طرح های ساده و هم طرح هایی با جزئیات بیشتر وجود دارد. بنابراین از سبک قاب خود از نظر سنتی بودن یا به روز بودن آن مطمئن شوید.

 

قاب عکس چوبی

قاب عکس سیاه یا سفید

قرار دادن عکس در یک قاب رنگی، مانند قاب سیاه یا سفید، می تواند در صورت انتخاب درست زیبایی عکس را دوچندان کند. فریم های مشکی، ظاهری شیک و رسمی دارند. در حالی که فریم های سفید معمولی تر و طبیعی تر هستند و ظاهری رسمی ندارند. قاب های سیاه و هم قاب های سفید، ظاهری ساده و مدرن دارند.

قاب عکس مشکی، قسمت های تیره تر عکس شما را برجسته تر می کند و یک تضادی نسبت به قسمت های روشن تر تصویر ایجاد می کند. به همین دلیل بهتر است برای ایجاد جلوه ای متعادل، از یک عکس با مقدار توناژ تیره و روشن در یک قاب مشکی استفاده کنید.

قاب عکی سفید نیز حالتی مشابه دارند. این قاب ها باعث می شوند تا تاریکی عکس ها برجسته تر شود و رنگ های روشن در پس زمینه تصویر با رنگ های دیگر ترکیب شوند. قاب های سفید بهترین عملکرد را برای عکس های معمولی و غیرجدی دارند. بعضی افراد نیز، قاب های رنگی را برای عکس های سیاه و سفید انتخاب می کنند. به خصوص زمان ایجاد یک دیوار گالری، استفاده از قاب های رنگی غالبا یک احساس هنری و شیک پرورش میدهد.

 

فریم قاب عکس سیاه

 

قاب عکس فلزی

قاب های متالیک مثل قاب های مشکی، حال و هوای مدرن و به روزی دارند. آن ها رنگ آمیزی عکس را برجسته تر می کنند و آن را پرجنب و جوش تر و چشم نواز می کنند. قاب عکس های فلزی به دلیل ظاهر درجه یک، برای پرتره های خانوادگی، مناظر خیره کننده و عکس های عروسی بسیار مناسب هستند. اما عکس های صمیمانه شاید در یک قاب سیاه، سفید یا چوبی بهتر به نظر برسند. عکس های سیاه و سفید نیز با قاب عکس های فلزی به خوبی جفت می شوند. این قاب ها یک رنگ متضاد را برای خود عکس فراهم می کنند.

 

قاب عکس فلزی

 

نکاتی برای انتخاب قاب عکس مناسب

  • برای انطباق رنگ های خاص موجود در عکس با رنگ قاب ، بیش از حد سخت گیری نکنید. در عوض هنگام انتخاب قاب، به مفهوم کلی عکس توجه کنید.
  • برای عکس های ساده و معمولی تر، قاب های روشن تر ، و برای تصاویر جدی و رسمی تر قاب های تیره را انتخاب کنید.
  • مطابقت داشتن رنگ قاب با دکوراسیون کلی اتاق، مهم تر از تطابق رنگ تصویر با خود قاب است.
  • برای برجسته تر شدن آثار هنری شما روی دیوار و تابلو دیواری ، اطمینان حاصل کنید که رنگ قاب خیلی شبیه به رنگ دیوار شما نباشد.
  • اگر قاب عکس را روی یک میز یا طاقچه قرار می دهید، رنگ قاب و رومیزی باید متفاوت باشد. اگر رنگ این دو بیش از حد نزدیک به هم باشند به جای توجه به اثر هنری، به فریم توجه می شود.

 

نکاتی برای انتخاب فریم قاب عکس

جایگزین قاب عکس

علاوه بر قاب عکس، گزینه های دیگری هم برای تبدیل عکس شما به یک اثر هنری وجود دارد.

بوم عکس

شما می توانید تصویر خود را روی این بوم ها چاپ و طراحی کنید. به عبارت دیگر، یک عکس تبدیل به یک اثر هنری می شود. چاپ روی این بوم ها هم می تواند همراه با فریم باشد هم بدون فریم.

 

بوم عکس

 

چاپ‌های فلزی

چاپ های فلزی عکس هایی با دوام و با کیفیت بالا هستند که بدون قاب طراحی می شوندو تصویر روی لایه اصلی قرار دارد. چاپ های فلزی قطعات هنر مدرنی هستند که عکس ها را زنده می کنند.

چاپ فلزی عکس

 

هنر دیوار چوبی

گزینه دیگر برای عکس ها، ایجاد دیوار چوبی است. در این مدل، تصویر شما بادقت روی تکه ای از چوب، با کیفیت بالا چاپ می شود و ظاهری زیبا و جذاب ایجاد می کند و برای خانه های کلبه ای، سنتی و روستایی بسیار مناسب است.

چاپ عکس روی چوب

 

در نهایت به یاد داشته باشید که در میان تنوع بالای قاب ها، آنچه را که برای شما مناسب است و با سبک دکوراسیون و سلیقه شما مطابقت دارد، انتخاب کنید.

مشاوره رایگان