چه تابلویی برای اتاق خواب مناسب است؟

منتشر شده در1400.05.31

شاید باورتان نشود اما می‌توانید با انتخاب یک تابلو جذاب، یک دکوراسیون ایده‌آل در اتاق خواب خود ایجاد کنید. باید در نظر داشته باشید که قرار است این تابلو برای چه سنی انتخاب شود. قطعا تابلویی که اتاق خواب کودک را دیدنی می کند، با تابلویی که برای اتاق افراد میانسال انتخاب می شود زمین تا آسمان فرق می کند. در این مقاله سعی داریم به شما کمک کنیم تا با انتخاب مناسب زیبایی تابلو اتاق خواب خود را دوچندان کنید.

انتخاب مناسب ترین تابلو برای اتاق خواب

خواب یکی از نیازهای ضروری بشر است که تاثیر مستقیمی روی سلامت جسم و روح، میزان یادگیری، خلق و خو و حس خوب در طول روز دارد. با توجه به اینکه مشغله‌ها و تشویش‌های زندگی روزمره بسیار بیشتر از گذشته شده و نشاط فرد را از بین برده است، داشتن یک خواب راحت برای برگرداندن انرژی از دست رفته بسیار حائز اهمیت است.

حال باید برای دکوراسیون اتاق خواب اهمیت بیشتری قائل شد. با ایده های کوچک و بدون هزینه های گزاف، می توان فضایی دلنشین و پر از آرامش در اتاق خواب ایجاد کرد. نورپردازی مناسب، استفاده از رنگ های آرامش بخش و همچنین انتخاب تابلوهای جذاب، از جمله موارد قابل ذکر است. یکی از روش های ساده ولی تاثیرگذار که می تواند نقش پررنگی در ایجاد فضای لوکس و بی نظیر در اتاق خواب ایفا کند، نصب تابلو بر روی دیوار اتاق است. قرار دادن یک تابلو جذاب و مناسب در اتاق خواب می‌تواند زیبایی دکوراسیون آن را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.
در این مقاله از فروشگاه اینترنتی تابلو شادوشیک به این موضوع پرداخته ایم که چه تابلویی برای اتاق خواب مناسب است.

رازهای انتخاب تابلو اتاق خواب چیست؟

همانطور که در ابتدا توضیح داده شد، اتاق خواب محل آرامش و استراحت انسان است و دکوراسیون اتاق خواب از اهمیت بالایی برخوردار است. اولین نکته‌ای که برای انتخاب تابلو مناسب باید به آن توجه داشت، رده سنی و جنسیت آن فرد است. چراکه قطعا سلیقه و نیازهای کودک با نوجوان متفاوت است.

استفاده از تابلو شخصیت کارتونی، ایجاد حس خوب در اتاق خواب کودک

انتخاب‌های زیادی برای تابلو اتاق کودک وجود دارد. برای مثال شخصیت های کارتونی، تابلو مادر و کودک، تابلو حیوانات و انیمیشن‌ها می تواند کودک را جذب خود کند. همچنین به اتاق کودک جذابیت و نشاط می‌بخشد. باید در نظر داشت که این تابلو برای اتاق دختر انتخاب می‌شود یا پسر؟! انتخاب رنگ و طرح متناسب با جنسیت کودک نیز مسئله‌ای است که باید به آن توجه داشت.

 

تابلویی جذاب از انیمیشن ها و شخصیت های کارتونی اتاق کودک

استفاده از تصاویر اسطوره‌ها و شخصیت‌های سلبریتی، یک انتخاب هیجان انگیز برای تابلو اتاق نوجوان

نوجوانی سنی میان کودکی و جوانی است. برهه‌ای از زمان که بسیاری از خلاقیت‌های انسان در حال شکل گیری است. معمولا نوجوانان در این سن علایق و سلیقه‌های متفاوت و عجیبی دارند. برای انتخاب تابلو اتاق نوجوان نیز باید به جنسیت آن‌ها توجه داشت.

معمولا در این سن پسرها عاشق فوتبال و شخصیت‌های فوتبالیستی هستند. اغلب دخترها نیز به تصاویر اسطوره‌های هنر و موسیقی علاقه خاصی نشان می دهند. انتخاب تابلو با جملات انگیزشی نیز، به صورت ناخودآگاه تلاش آنان را برای رسیدن به هدف و خواسته‌شان بیشتر می‌کند.

 

تابلو اسطره ها و شخصیت های برجسته برای اتاق نوجوان

استفاده از تابلوهای مدرن و فانتزی، انتخابی لوکس برای اتاق خواب جوانان

تابلو اتاق خواب زوج‌های جوان و بزرگسالان، باید متناسب با سرویس خواب و سبک دکوراسیونی که برای اتاق خواب خود در نظر گرفته‌اند باشد. بهترین انتخاب برای اتاق خواب زوج‌های جوان، تابلو اتاق خواب عروس با طرح‌های مدرن و جذاب می‌باشد. تابلوهایی که با هر بار نگاه کردن به آن، خاطرات شیرینی در ذهن تداعی می‌کنند. برای اتاق بزرگسالان نیز، تابلو با طرح‌های فانتزی با سبک‌های مدرن و جدید می‌تواند در ایجاد فضایی خاص و منحصر به فرد نقش بسزایی داشته باشد.

 

تابلو مدرن تصویری جذاب برای اتاق جوانان

بهترین انتخاب برای سایز تابلو

علاوه بر انتخاب تابلو، سایزی که برای تابلو در نظر گرفته می‌شود، اهمیت ویژه‌ای در جلوه دادن به فضای اتاق خواب دارد. معمولا بهترین مکان برای نصب تابلو، بالای سرویس خواب می باشد. اگر دیوار آن بزرگ و عریض باشد، بهتر است تابلوهای چند تکه با سایزهای بزرگ انتخاب شود. ولی اگر خیلی فضای زیادی ندارد بهتر است تابلوهای چند تکه با سایز کوچک‌تر یا تابلوهای تکی را برای آن در نظر گرفت.

 

بهترین سایز تابلو مناسب برای اتاق خواب

 

در آخر کدام تابلو بهترین تابلویی که انتخاب می‌شود، با یک نگاه اجمالی به اتاق خواب باید در کنار دیگر اجزا اتاق خواب جذاب و زیبا به نظر برسد. همچنین با سبک دکوراسیون اتاق، همخوانی و سازگاری داشته باشد. در نهایت زیبایی در سادگی است. می توان با ساده ترین کارها جلوه ویژه ای به اتاق خواب بخشید. امیدواریم با این مقاله توانسته باشیم در انتخاب بهترین تابلو برای اتاق خواب به شما کمک کنیم. همچنین برای داشتن دکوراسیونی زیباتر و انتخاب بهتر برای تابلو در منزل و محیط کار، از شما دعوت می‌کنیم تا از مقاله های مجله هنری شادوشیک دیدن کنید.

مشاوره رایگان