با سبک‌های متفاوت تابلوهای دیواری آشنا شوید

منتشر شده در1400.06.03

تابلوهای جذاب با سبک خاص و منحصر به فرد، می‌تواند دکوراسیون خانه شما را زیر و رو کند. سبک پوینت آرت، لاین آرت، وینتیج، تایپوگرافی، مدرن و کلاسیک از انواع این سبک‌ها هستند که ویژگی برخی از آن‌ها را در ادامه توضیح خواهیم داد. این سبک‌ها تنوع و فراوانی بسیار بالایی دارند. برای مثال سبک تایپوگرافی با استفاده از جملات انگیزشی و زیبا و با هنر خطاطی، می‌تواند انسان را با امید و انرژی بیشتر به حرکت وادارد. در ادامه در این مقاله قصد داریم تا با انواع متفاوت سبک‌ها برای تابلوها آشنا شویم.

انواع مختلف سبک تابلوها مناسب با هر سبک دکوراسیون

دیوار خانه بدون وجود تابلو بی روح و خالی به نظر می‌رسد و زیبایی خاصی ندارد. با وجود زیباترین چیدمان‌ بدون استفاده از تابلو مناسب باز هم خلاء در فضا احساس می‌شود. انتخاب یک تابلو شیک و جذاب می‌تواند جلوه خاصی به دیوار ببخشد. تابلوها سبک‌های متفاوتی دارند که متناسب با سبک دکوراسیون منزل یا محل کار، می توان سبک تابلو را انتخاب نمود. با انتخاب یک سبک مناسب نمای دیوار به کلی دگرگون می‌شود. مثلا برای دکوراسیون با سبک کلاسیک، تابلو نقاشی کلاسیک با نقاشی طبیعت و منظره گزینه خوبی می‌باشد. همچنین تابلو مدرن یا سبک هنری انتخاب‌های زیادی را در اختیار فرد قرار می دهد. برای شناخت انواع سبک‌های تابلو دیواری و انتخاب بهترین گزینه متناسب با دکوراسیون منزل، این مقاله از سایت شادوشیک را مطالعه نمایید.

تابلو سبک وینتیج، از خاص ترین سبک‌های تابلوهای دیواری

سبک وینتیج، سبکی خاص و متفاوت است که در هرجایی از آن نمی‌توان استفاده کرد. تابلو سبک وینتیج سبک زیبایی است که به دکوراسیون کلاسیک و نوستالژی نزدیکی بیشتری دارد. طرح‌های خاص این تابلوها با رنگ‌های مختلف،می‌تواند انتخاب مناسبی برای سالن پذیرایی و دفتر کار باشد. شاید بتوان گفت که وینتیج یک سبک کلاسیک است. طرح این تابلوها کهنه‌نما هستند و با دکوراسیون متناسب با آن و زیبایی چشمگیری که دارند فضا را دلنشین‌تر می‌کنند.

 

تابلو سبک وینتیج، انتخابی خاص برای پذیرایی

 

تابلو دکوراتیو مدرن، انرژی بخش خانه و محل کار

در تابلو مدرن برخلاف تفکر سنتی، احساس و بیان نقاش برموضوع تابلو ارجحیت دارد و یکی از پرطرفدارترین سبک‌های تابلوهای دیواری است. در این نوع نگاه، هنرمند به دنبال به تصویر کشیدن چیزی که در برابر چشم او قرار دارد نیست بلکه بیشتر می خواهد تا با ترکیب خطوط و رنگ‌ها آنچه را که احساس می‌کند و در ذهن او جریان دارد را به تصویر بکشد. برای مثال نقاشی “جیغ” از “ادروارد مونک” یک اثر برجسته در این سبک به حساب می‌آید. او در این نقاشی احساسات شخصی خود را که حاکی از گذشته تلخ او بود، به تصویر کشیده است. این تابلو برای محیط‌های مختلف از جمله محل کار کاربرد دارد.
تابلو برای دفتر کار انرژی زیادی را در محیط به جریان می‌اندازد.

 

تابلو دکوراتیو مدرن، انرژی بخش خانه و محل کار

 

تابلو سبک بوهمین، سبک ساده زیستی

ترکیب طرح‌ها و نقش‌ها در کنار یکدیگر در عین سادگی، سبک بوهمین را بوجود می‌آورد. این تابلوها فضایی خاص و منحصر به فرد ایجاد می‌کنند. شاید بتوان به سبک بوهمین، سبک زندگی هم گفت؛ چون این سبک برگرفته از فرهنگ و سبک زندگی انسان است. با قرار دادن تابلو بوهمین در سالن پذیرایی، می‌توان زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی بخشید. در واقع این سبک، در اکثر مواقع مورد پسند انسان‌ها قرار می‌گیرد.

 

تابلو سبک بوهمین، با طرح چهره مناسب پذیرایی از بهترین سبک‌های تابلوهای دیواری

 

تابلو سبک تایپوگرافی، الهام بخش فضای منزل

هنر به تصویر کشیدن نوشته‌های معنادار به تنهایی یا در کنار یک تصویر زیبا، سبک تایپوگرافی را بوجود می‌آورد. می توان با هنر زیبای خطاطی، یک جمله تاثیرگذار را در یک تابلو به تصویر کشید. همچنین تابلو تایپوگرافی می‌تواند برای آشپزخانه انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای باشد. ترکیب یک جمله انگیزه‌بخش با نقاشی زیبا! این تابلوها با جملات انگیزشی، در ایجاد حس خوب و امید در دفتر کار و اتاق نوجوان نیز نقش زیادی می تواند داشته باشد.

 

تابلو سبک تایپوگرافی، ترکیب تصویر و نوشته

 

تابلو سبک لاین آرت، جایگاه خطوطی با مفهوم هنری در سبک‌های تابلوهای دیواری

لاین آرت سبک تلفیق خطوط با یکدیگر است. در این سبک فضای پشت تصویر در تابلوها معمولا به رنگ سفید و خطوط آن مشکی رنگ طراحی می‌شود. در این تابلوها، طرحی که نقاش در ذهن خود دارد، به صورت هنرمندانه با خطوط ساده به تصویر می‌کشد. این سبک تابلوها که اساسی ترین عنصر هنرهای تجسمی هستند، با مفهوم خود می‌تواند ذهن بیننده را به چالش بکشد. این تابلوها برای دکوراسیون داخلی با سبک هنری انتخاب بسیار ایده آلی است. تابلو سبک لاین آرت طرح های متفاوتی می‌تواند داشته باشد. مثلا تصویر چهره انسان یا حیوانات، پرنده‌ها، طبیعت، برگ و گل یا هر چیز دیگری می‌تواند با سبک لاین آرت نقاشی شود.

 

تابلو با سبک سلطنتی، سبکی که هیچوقت از مد نمی افتد

تابلوهای سلطنتی هم به صورت تابلو فرش و هم نقاشی نمایش داده می شوند. معمولا موضوع این تابلوها داستانی از اسطوره های سلطنتی و پادشاهان است. مناسب ترین مکان برای نصب این تابلوها، سالن پذیرایی است و برای دکوراسیون‌های با این سبک با مبلمان سلطنتی می تواند بهترین گزینه باشد. همچنین برای دکوراسیون کلاسیک انتخاب جذابی می باشد و باعث جلوه بخشیدن به فضا می‌شود. این تابلوها روی یک دیوار شلوغ نمی تواند زیبایی و جزئیات خود را نشان دهد و بهتر است در فضای خلوت و بدون دکور این سبک تابلو را به کار برد.

 

تابلو سلطنتی با طرح اسطوره ها و پادشاهان از سبک‌های تابلوهای دیواری

 

در نهایت بهترین سبک‌های تابلوهای دیواری کدام است؟

همانطور که در این مقاله خواندید، سبک‌های زیادی برای انتخاب تابلو وجود دارد. شاید نتوان گفت که بهترین سبک تابلو کدام سبک است! انتخاب بهترین سبک وابسته به سبک دکوراسیونی که برای محیط در نظر گرفته شده، است. اما می توان گفت که تابلوهای سبک مدرن و هنری، با اکثر سبک دکوراسیون‌ها همخوانی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر، خواندن مقاله های مجله هنری شادوشیک که می تواند در انتخاب بهترین تابلو متناسب با دکوراسیون تاثیرگذار باشد، را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مشاوره رایگان