تابلوهای انگیزشی چه تاثیری بر دفتر کار دارند؟

منتشر شده در1400.07.11
تابلوهای انگیزشی چه تاثیری بر دفتر کار دارند؟

در این مطلب از بلاگ شادوشیک به بررسی تاثیر تابلوهای انگیزشی بر دفتر کار پرداخته ایم. انتخاب چیدمان مناسب متناسب با حوزه فعالیت برای یک دفتر کار، میزان حرفه‌ای بودن آن را نشان می‌دهد و از الزامات به حساب می‌آید. یکی از مهمترین چیزهایی که در دکوراسیون مناسب برای یک محیط تاثیرگذار است انتخاب یک تابلو جذاب است. نصب تابلو در عین سادگی زیبایی زیادی را به دیوارهای اتاق می‌بخشد. یکی از بهترین و جذاب ترین طرح‌هایی که می‌توان در خرید تابلو برای دفتر کار به کار برد تابلوهای انگیزشی هستند.

این تابلوها معمولا با یک جمله کوتاه ولی پر معنا حس امید و انگیزه لازم برای کار را در کارمندان آن محیط فراهم می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این تابلوها این است که با نگاه اول به آن‌ها حس اعتماد و اطمینان در افراد زنده می‌شود. خبر خوب این است که تابلوهای انگیزشی به خاطر طرح ساده‌ای که دارند تقریبا با اکثر سبک‌ها مثل دکوراسیون مدرن و کلاسیک همخوانی دارند و انتخاب را راحت‌تر می‌کنند.

تابلو انگیزشی بهترین انتخاب برای مطب روانشناسی

همانطور که در ابتدا گفتیم تابلو انگیزشی امید و انگیزه از دست رفته را با یک جمله تاثیرگذار مجددا برمی‌گرداند. یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌توان این تابلوها را در آنجا قرار داد، مطب روانشناسی و روانپزشک‌ها می‌باشد. معمولا کسانی که به این مطب‌ها مراجعه می‌کنند که دچار یاس و ناامیدی شده باشند و نیاز به کمک دارند. پس بهتر است فضای این مکان ها طوری باشد که انرژی مثبت در افراد ایجاد کند. به همین دلیل دکوراسیون و رنگی که در وسایل این محیط‌ها به کار می‌رود از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که هر رنگی بر روحیه و روان افراد تاثیر می‌کذارد. تابلوهای انگیزشی می‌توانند هدف و انگیزه‌ای که در فرد از بین رفته را دوباره زنده کنند. همچنین تکمیل کننده دکوراسیون داخلی دفاتر نیز هستند. چرا که تنوع متن‌های زیبای تابلو های انگیزشی بالا است.

تابلو انگیزشی بهترین انتخاب برای مطب روانشناسی

تاثیر شگرف تابلو انگیزشی بر میزان تمرکز و یادگیری

افراد در محیط کار خود نیاز به محیطی دارند که تمرکز آن‌ها را بالا ببرد و در عین آرامش بخش بودن آن انرژی بخش نیز باشد. تابلو انگیزشی به دلیل بار مثبت کلماتی که دارد می‌تواند این نیاز را به راحتی در محیط کار برآورده کند. هر بار که چشم افراد به این تابلوها می‌افتد انرژی از دست رفته آن ها برمی‌گردد و تمرکز آن‌ها در کار به طور عجیبی بالا می‌رود. چرا که این تابلو انگیزشی با جملات زیبا افراد را در مسیر اهداف آن‌ها هدایت می کند.

بهتر است این تابلوها در مکانی نصب شود که دقیقا در مقابل چشمان کارکنان آنجا باشد. یکی دیگر از تاثیراتی که این تابلوها بر ذهن دارد این است که میزان یادگیری را به شدت بالا می‌برد. زیرا زمانی که حال انسان خوب باشد و انرژی بالا باشد میزان یادگیری به حداکثر خود می‌رسد. در مجموع استفاده به جا از این تابلوها در مکان مناسب در دفتر کار بازدهی را بسیار بالا می‌برد. این تابلوها در مراکز آموزشی مثل آموزشگاه‌ها و دفاتر استاد دانشگاه بسیار کاربرد دارد.

تاثیر شگرف تابلو انگیزشی بر میزان تمرکز و یادگیری

 

تابلو انگیزشی باعث خلق ایده در محیط‌های استارتاپی

امروزه کسب و کارهای استارتاپی تا حد زیادی رونق گرفته است. مکانی که در آن به وفور خلق ایده اتفاق می‌افتد. یکی از مهمترین فاکتورها برای خلق ایده‌های ناب، داشتن ذهنی آرام با تمرکز بالا می‌باشد. چیدمان محیط تا حد زیادی روی ذهن تاثیر می‌گذارد. پس بهتر است دکوراسیونی که برای محیط‌های کاری استارتاپی انتخاب می‌شود متناسب با رفع این نیاز باشد. ایجاد امید و انگیزه در این افراد از نان شب واجب‌تر است.

نصب یک تابلو انگیزشی با جملات امیدبخش و هیجان‌انگیز در ایجاد فضایی پویا بسیار تاثیرگذار است. این تابلوها روحیه این افراد را بالا نگه می‌دارند و انرژی مثبتی در فضا ایجاد می‌کنند. همین اتفاق باعث می‌شود تا میزان بهره‌وری این افراد بسیاد بالا باشد و بتوانند ایده‌های جالبی بدهند. علاوه بر این فضای دکوراسیون را تکمیل و جذاب تر می‌کنند و به دیوارهای خالی و بی روح انرژی می‌دهند.

تابلو انگیزشی باعث خلق ایده در محیط‌های استارتاپی

چگونه انگیزه شغلی افراد را بالا ببریم؟

هدف اصلی کارفرمایان در تمامی شرکت‌ها و ادارات، بالا بردن انگیزه کارمندان خود می‌باشد. یکی از چیزهایی که بیشترین تاثیر را در بالا بردن روحیه و انگیزه آنان دارد محیط اطراف آنان می‌باشد. مثلا محیط پرنور و غنی از علم و آگاهی با استفاده از تابلو انگیزشی می‌تواند انگیزه بخش باشد و روحیه آنان را زنده کند.

پس ایجاد یک محیط پر از انگیزه و شاد یکی از مهمترین کارهایی است که یک کارفرما باید در محیط کار برای کارمندان خود ایجاد کند. هدف از تمامی جلسات رشد و کتاب‌های انگیزشی بالابردن بهره‌وری کار در مسیر اهداف آنان می‌باشد. حال با یک جمله پر معنا و زیبا و در عین حال کوتاه در یک تابلو زیبا می‌توان به راحتی باعث ایجاد شور و نشاط در محیط کار شد.

تاثیر تابلوهای انگیزشی بر دفتر کار

در نهایت تابلو انگیزشی چه میزان بر روحیه افراد در محیط کار تاثیر دارد؟

همانطور که در این مقاله به طور مفصل توضیح دادیم، دکوراسیون زیبا و کارآمد در روحیه و انگیزه افراد در محیط کار بسیار تاثیرات مثبتی می‌گذارد. از جمله بالا رفتن میزان یادگیری و تمرکز که عامل بسیار مهمی در بالا رفتن بهره وری در کار می‌شود. همچنین در مطب ها و مراکز آموزشی بسیار کارآمد است. استارتاپ‌ها و دفاتری که خلق ایده می‌کنند بسیار نیاز به انگیزه، روحیه و محیط پویا و انگیزشی دارند. استفاده از تابلوهای انگیزشی در این محیط‌ها می تواند بسیار مفید و پرکاربرد باشد. پس می‌توان از این تابلوها در این مکان‌ها استفاده کرد و ایجاد انگیزه کرد. برای انتخاب بهتر برای یک تابلو مناسب برای دفتر کار می‌توانید مقاله‌های بیشتر در بلاگ فروشگاه تابلو دکوراتیو شادوشیک مطالعه نمایید و درباره انواع تابلوها و تناسب آن با دکوراسیون داخلی اطلاعات مفیدی کسب کنید.

مشاوره رایگان