تابلو رئال چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

منتشر شده در1400.06.16

سبک رئالیسم به معنای واقع‌گرایی است. در این سبک تابلوها به گونه‌ای نقاشی شده‌اند که هیچ احساس اضافه‌ای از هنرمند در آن دیده نمی‌شود. سبک رئال به عنوان جنبش هنر مدرن شناخته شد و هنرمندان زیادی در این سبک آثاری ارزشمند از خود بر جای گذاشته‌اند. این سبک زیرشاخه‌های زیادی دارد که بحث آن گسترده است. در این مقاله درباره سبک نقاشی رئال و تناسب آن با سبک‌های مختلف دکوراسیون مفصلا توضیح داده‌ایم.

تابلو رئال چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

در نقاشی سبک های متفاوتی وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد. یکی از انواع سبک نقاشی، رئال است. رئالیسم یا واقع‌گرایی، نمایش وقایع به صورت کاملا واقعی که در زندگی روزمره اتفاق می‌افتد است. این سبک باید خالی از هرگونه احساساتی باشد. سبک رئال در قرن نوزدهم میلادی در فرانسه توسط افرادی پایه‌گذاری شد که بعضی شهرت چندانی نداشتند. نقاشی‌های سبک رئالیسم به تصویر کشیدن اتفاقات محیط پیرامون به دور از عکس العمل ها و هیجانات شخصی هنرمند است. مثل هر سبک دیگری، رئال هم طرفداران خاص خود را دارد. در این مقاله از سایت فروشگاه تابلو دکوراتیو شادوشیک سعی داریم تا اطلاعاتی را درباره سبک رئالیسم و تابلو رئال در اختیار علاقه مندان به آن قرار دهیم. همچنین اگر می خواهید بدانید این سبک بیشتر مناسب په تیپ شخصیت هایی است، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

سبک رئالیسم، با وسعت و عمق بالا

همانطور که در ابتدا توضیح دادیم، سبک رئالیسم تصاویر آرمان گرایانه است که با سبک های سنتی هنر را با نقاشی های واقع گرایانه جایگزین کرد. رئال نقاشی طبیعت در کنار انسان یا بدون آن به صورت حقیقت گرایانه است. که وقایع زشت را زشت و زیبا را زیبا ترسیم می کند. بدون هیچ کم و کاست!

در واقع می توان گفت که این سبک به عنوان اولین جنبش هنری مدرن است که انقلابی بزرگ در نقاشی ایجاد کرد. همچنین دید وسیع تری به سبک هنری داده است. رئالیسم مکتب های زیادی دارد. برای مثال رئالیسم سوسیالیست، هایپررئال و فتورئالیسم زیر شاخه هایی از این سبک هستند. رئالیسم سوسیالیستی به معنای واقع گرایی جامعه گرا است که در دوره حکومتی شوروی در روسیه و سپس در کشورهای کمونیستی دیگر پدید آمد. نقاشانی چون پیکاسو، کمال‌الملک، ون گوگ، کوربه، مرتضی کاتوزیان و بسیاری دیگر از هنرمندان آثاری در این سبک خلق کرده‌اند. سبک ناتورالیسم که به نقاشی واقع‌گرا از طبیعت شناخته شده است نیز از زیر شاخه های سبک رئالیسم است. استفاده از این سبک در تابلو های دکوراتیو یک انتخاب و ایده فوق العاده برای جذاب کردن دکوراسیون فضاهای مورد نظر شما است. به عنوان مثال اگر قصد دارید جلوه خاصی به دکوراسیون اداره خود ببخشید، نصب تابلو منظره ساده که در سبک رئالیسم طراحی شده باشد، یک انتخاب فوق العاده و هیجان انگیز است.

سبک رئالیسم، با وسعت و عمق بالا

آشنایی با سبک هایپررئال در تابلو رئال

هایپررئال به عنوان یکی از انواع سبک نقاشی و سبک رئال، به معنای واقع گرایی افراطی است که در نقاشی و مجسمه سازی کاربرد دارد. نقاشی هایی که با این سبک کشیده می شوند بسیار شبیه به عکس واقعی خود تصویر هستند. به طوریکه گاهی تشخیص واقعی یا نقاشی بودن آن کار سختی است. سبک هایپررئال بیشتر روی جزئیات تمرکز دارد و ریزه کاری ها را طوری به تصویر می کشد و از توهم واقعیتی استفاده می کند که گویی انگار که یا وجود ندارد یا چشم بیننده قادر به مشاهده آن نیست. موضوعاتی که بیشتر در نقاشی سبک رئال استفاده می شود پرتره ها، طبیعت بی جان، مناظر طبیعی و مناظر شهری هستند.

نقاشی پرتره به سبک هایپررئال

نقاشی های سبک رئال، دنیای شگفت‌انگیز واقعیت ها

سوال اینجاست که نقاشانی که نقاشی سبک رئال می کشند چه موضوعاتی را انتخاب می کنند؟ آنان هر اتفاقی که در زندگی روزمره جریان داشته باشد را به تصویر می کشند. مثلا کشاورزی که گندم می کارد، باغبانی که باغ خود را آبیاری می کند یا چوپانی که گله خود را به چرا برده است. هر موضوعی که مورد علاقه نقاش باشد به صورت واقعی می تواند به تصویر کشیده شود. هدف هنرمندان در نقاشی رئال به نمایش گذاشتن چهره آفتاب سوخته و عضلات خسته کارگران و زحمت کشان به صورت واقعی بوده نه به صورت آرمان گرایی و خیالی! می توان گفت هدف و انگیزه ای که پشت این نقاشی ها وجود داشت بهبود شرایط جامعه و اوضاع کار در زندگی کارگران و کشاورزان بوده است.

آثار جذاب نقاشان سبک رئالیسم

1.نقاشی شب زنده‌داران اثر ادوارد هوپر

ادوارد هوپر یک نقاش رئالیسم آمریکایی است که اثرهای زیادی با آبرنگ و رنگ روغن دارد. تابلو شب زنده داران از تاثیرگذارترین و شناخته شده ترین اثرهای این نقاش بزرگ است که در این تابلو یک غذاخوری در گرینویچ که سال ها قبل تخریب شده را با سبک رئال به تصویر کشیده است.

 

نقاشی شب زنده‌داران اثر ادوارد هوپر

2.نقاشی روز بارانی، بوستون اثر چایلد هسام

اگر میخواهید نقاشی های مناظر شهری و عکس های ساحلی به سبک رئال را تهیه کنید، تابلوهای چایلد هسام را به شما پیشنهاد می کنیم. علاقه این نقاش برجسته را می توان در نقاشی روز بارانی، بوستون که با رنگ روغن کشیده شده است را به صورت شفاف مشاهده کرد.

نقاشی روز بارانی، بوستون اثر چایلد هسام

3.کلینیک گروس اثر توماس ایکینز

توماس ایکینز، نقاش، عکاس و مجسمه ساز قابلی بود که به عنوان یک رئالیست هنر آمریکایی در قرن 19 و 20 میلادی شناخته شده است. مهمترین اثر این هنرمند، “کلینیک گروس” است که به عنوان یک نقاشی تاریخی پزشکی با یکی از بهترین پرتره های هنر آمریکا است. آثار ایکینز امروز به عنوان شاهکار های پرتره شناخته می شود.

کلینیک گروس اثر توماس ایکینز

4.شاهکار Run Transnonain اثر هونور داومیر

هونور داومیر هنرمند مشهور فرانسوی بود که جنبش عظیمی در سبک رئالیسم بوجود آورد. این هنرمند در حوزه نقاشی، مجسمه سازی و به عنوان یک چاپگر برجسته آثار زیادی از خود خلق کرده است. همچین در حوزه زندگی سیاسی و اجتماعی کاریکاتورهایی کشیده است و با سبک رئال مقامات دولتی را به سخره گرفت.

شاهکار Run Transnonain اثر هونور داومیر

5.جریان گلف اثر وینسلو هومر

وینسلو هومر یک نقاش خودآموز بود که سال ها به عنوان یک تصویرگر مجازی کار می کرد. این هنرمند برجسته نقاشی های زیادی با موضوعات صحنه های روستایی جوانان، کودکان و زندگی در یک مزرعه با سبک رئالیسم به تصویر کشیده است. وینسلو هومر مشهورترین آثار هنری دریایی را در نزدیکی یک اقیانوس خلق کرده است. یکی از آثای برجسته او جریان گلف است که تصویر آن را آورده ایم.

جریان گلف اثر وینسلو هومر

تابلو نقاشی رئال برای چه مکانی مناسب است؟

تابلویی با سبک نقاشی رئال و تابلو رئال باید در بهترین مکان ممکن نصب گردد تا زیبایی و جذابیت خود را نشان دهد. یکی از بهترین انتخاب ها می تواند برای تابلو برای سالن پذیرایی باشد. همچنین نصب این تابلوها در اتاق، گالری های نقاشی، موزه ها و کافه ها نیز انتخاب هیجان انگیزی است. کافه به عنوان یک مکان هنری شناخته می شود که در آن تابلوهای معنادار مانند تابلو مشاهیر و کتاب های فلسفی کاربرد فراوان دارد. این تابلوها به دلیل سبک خاصی که دارند اگر فضای مناسبی برای نصب آن انتخاب شود می تواند فضایی منحصر به فرد را ایجاد کند.

تابلو نقاشی سبک رئالیسم برای چه مکانی مناسب است؟

سوالی که ممکن است در ذهن ما ایجاد شود این است که تابلوهای سبک نقاشی رئال مناسب چه کسانی است و بیشتر در چه دکوراسیون هایی به چشم می آید؟!

سبک کلاسیک همان سبک سنتی غربی است که کمی رنگ و لعاب معاصر به خود گرفته است. این سبک پایبند نظم و تقارن است. تابلو نقاشی رئال مناسب این دکوراسیون است چرا که نمی توان حس اصالت را از آن گرفت. همچنین در بعضی از دکوراسیون های مدرن نیز می توان با استفاده از این سبک تابلو زیبایی زیادی به آن بخشید و تضاد جذابی در آن ایجاد کرد. مدرن به معنای جدید و تازه اختراع شده نیز معنا می شود. با استفاده تابلو سبک رئال یا به اصطلاح واقعی می توان فضای خانه یا دفتر کار را جذاب تر کرد. همچنین برای مکان های هنری نیز می توان تابلو های با این سبک را انتخاب کرد. البته باید با توجه به تم رنگی و نوع چیدمان محیط مد نظر بهترین تابلو با این سبک را انتخاب کرد. برای خرید تابلو نقاشی کلاسیک می توانید به فروشگاه اینترنتی تابلو شادوشیک مراجعه کنید.

تابلو مدرن رئالیسم مناسب دکوراسیون های مدرن و کلاسیک

در نهایت تابلو نقاشی سبک رئال می تواند انتخاب مناسبی باشد؟

همانطور که در این مقاله توضیح دادیم، تابلو سبک رئال به معنای واقع گرایی است و باید به دور از تخیل نقاش خلق شود. این تابلو به نوبه خود می تواند انتخاب شگفت انگیزی برای مکان های هنری باشد. مثلا در یک کلاس نقاشی، کافه، موسیقی و آواز! در نهایت برای داشتن بهترین انتخاب تابلو برای منزل خود می توانید مقاله های بیشتر از مجله هنری شادوشیک را مطالعه نمایید.

مشاوره رایگان