8 ویژگی تابلو مناسب برای اتاق دخترانه

منتشر شده در1400.06.29

ویژگی بارز و مشخص دخترها، روحیه حساس و لطیف آن‌هاست. همچنین بیشترین زمان خود را در اتاق خواب خود می‌گذرانند. وقتی صحبت از اتاق خواب دخترها می شود رنگ همه چیز است. اما انتخاب یک رنگ مناسب می‌تواند یک فرایند پیچیده باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که رنگ و طرحی که در دکوراسیون اتاق آن‌ها استفاده می‌شود با روحیات آن‌ها سازگاری داشته باشد. همچنین توجه به رده سنی دخترها در انتخاب رنگ اتاق خواب آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

ویژگی های تابلو مناسب برای اتاق خواب دخترانه

یکی از اصلی ترین وسایلی که تغییرات اساسی را در اتاق خواب ایجاد می‌کند انتخاب درست یک تابلو زیبا و خاص است که هم متناسب با روحیات و شخصیت دخترها باشد هم با سبک دکوراسیون اتاق خواب همخوانی داشته باشد. برای انتخاب تابلو مناسب باید به یکسری ویژگی‌های اصلی توجه کرد. هدف از کسب این اطلاعات برای انتخاب تابلو ایده آل، ایجاد فضایی دلنشین و پر از آرامش برای دخترخانم‌ها است تا با حضور در آنجا احساس لذت کنند. ما در این مقاله از سری مقاله‌های فروشگاه اینترنتی تابلو شادوشیک سعی داریم تا چند ویژگی برای انتخاب یک تابلو ایده‌آل و جذاب برای اتاق دخترانه را بیان کنیم. برای اطلاع از مهم ترین ویژگی تابلو اتاق خواب دخترانه با ما همراه باشید.

1- انتخاب بهترین رنگ برای تابلو اتاق دخترانه

برای اتاق خواب دخترانه توجه به رنگ اصلی‌ترین نکته‌ای است که باید مدنظر قرار دهیم. پیدا کردن رنگی که در نقاشی تابلو اتاق خواب دخترانه به کار رفته است و یکی از مهم ترین ویژگی تابلو اتاق دخترانه است، گاهی ما را دچار چالش می‌کند. معمولا رنگ‌های گرم و ملیح بسیار مورد پسند دخترها است. اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که اتاق دختران فقط صورتی نیست! همچنین برای انتخاب تابلو مناسب یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشت رنگ دیوار و وسایل اتاق خواب دخترها است. بهتر است برای انتخاب تابلو از رنگ‌های مکمل با دیگر اجزا اتاق خواب استفاده شود. بسته به رنگی که در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه استفاده می‌شود، معمولا چند رنگ برای تابلو وجود دارد که می‌تواند رنگ اتاق خواب را برجسته کند.

اگر از رنگ‌های روشن برای دیوار اتاق خواب استفاده کرده اید آن را با تابلویی که رنگ‌های انرژی بخش دارد و مورد پسند دخترخانم‌ها است تکمیل کنید. مثلا رنگ دیوار سفید یا کرم در اتاق خواب، با تابلو رنگ سبز، صورتی، بنفش ترکیب جذابی را در اتاق خواب ایجاد می‌کند. این رنگ تابلوها روح تازه ای را در اتاق دخترانه به جریان می اندازد. همچنین رنگ‌های آبی، قرمز و نارنجی که در تابلو سبک بوهمین به کار رفته است بسیار مناسب اتاق خواب دخترانه است.

انتخاب رنگ مهم ترین ویژگی تابلو اتاق دخترانه

 

2- تناسب سایز و طرح تابلو با دکوراسیون اتاق خواب

یکی دیگر از نکاتی که برای انتخاب یک تابلو ایده آل برای اتاق خواب دخترانه مهم و ضروری است توجه به طرح و سایز تابلو می‌باشد. معمولا تابلوهایی که سایز بزرگتری دارند باعث بزرگتر نشان دادن اتاق خواب می‌شوند. برای انتخاب یک طرح جذاب برای تابلو باید به سن دخترها توجه داشت. برای اتاق کودک معمولا طرح‌های عروسکی و کارتونی مورد پسند قرار می‌گیرد. وقی دختر شما بزرگتر می‌شود و پا به دوره نوجوانی می‌گذارد تابلو سبک پاپ آرت بیشتر مورد توجه آنان قرار می‌گیرد. همچنین در سنین بالاتر در جوانی طرح‌های سنگین تر مثل طرح‌های هنری و فانتزی بیشتر باب میل آن‌ها است.

تناسب سایز و طرح تابلو با دکوراسیون اتاق خواب

 

3- تابلو با تصویر زنان موفق و اسطوره ها، انتخابی جذاب برای اتاق خواب دخترانه

تابلو یکی از مهمترین عناصر بصری در اتاق خواب دخترانه می‌باشد. نصب یک تابلو مناسب در اتاق خواب می‌تواند به صورت ناخودآگاه روی روحیات و افکار آن‌ها تاثیرگذار باشد. تابلو با تصاویر افراد موفقی که تاثیر مثبتی در خلق جهانی زیباتر داشته‌اند می‌تواند یک انتخاب جذاب باشد. مثلا تصویر تابلو آبسترکت فریداکالو که یک نقاش هنرمند مکزیکی است یک انتخاب منحصر به فرد برای اتاق خواب دخترانه می‌تواند باشد. و نمایی زیبا و خاص را به وجود می‌آورد.

تابلو با تصویر زنان موفق و اسطوره ها، انتخابی جذاب برای اتاق خواب دخترانه

 

4- تابلو طرح فانتزی، راز زیبایی اتاق خواب دخترها

هرگز فراموش نکنید که صرف نظر از جنس و رنگ قاب، تصویری که در تابلو به کار می‌رود موضوع یک تابلو را بیان می‌کند. تابلو دیواری فانتزی  با طرح‌های گیرا و برجسته به زیباتر شدن فضای اتاق خواب دخترانه کمک زیادی می‌کنند. تابلو سبک لاین آرت با تصاویر خاص یکی از انتخاب‌های جذاب برای دکوراسیون اتاق دخترانه است. این تابلوها با ظرافت روحیه دخترخانم‌ها بسیار سازگاری دارد.

تابلو طرح فانتزی بهترین گزینه در ویژگی تابلو اتاق دخترانه

 

5- تصاویر کارتونی مثل السا، ایده آل دختر کوچولوها

معمولا دختربچه‌ها علاقه زیادی به تصاویر کارتونی و انیمیشن‌ها دارند. طرح های دلنشین و جذاب مثل اکسسوری‌های دخترانه، اسباب بازی‌ها یا شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه آن‌ها نمونه‌هایی از تابلو اتاق خواب دخترانه برای کودک شما هستند. این تابلوها را به راحتی می‌توان روی میز در کنار عروسک‌ها یا وسایل بازی آن‌ها قرار داد و فضای شاد و امن را فراهم کرد. تابلو طرح مادر و کودک نیز یکی از انتخاب‌هایی است که احساس امنیت را در کودک به وجود می‌آورد. با این کار کودک عاشق حضور در اتاق خواب خود می‌شود.

تصاویر کارتونی مثل السا، ایده آل دختر کوچولوها

 

6- تابلو طرح گل و طبیعت، روح بخش اتاق خواب دخترانه

طبیعت همیشه باعث می‌شود تا جان تازه ای در درون ما زنده شود و چشمان ما با دیدن آن ها لذت ببرد. یکی از راحت ترین راه‌ها برای دلنشین کردن دکوراسیون اتاق دخترانه انتخاب تابلو طرح گل‌های رنگی و زیبا است. این تابلوها با ترکیب رنگی جذابی که دارند می‌توانند مخاطب را مجذوب خود کنند. این تابلوها با دکوراسیون های مدرن و کلاسیک بسیار هماهنگ هستند و چشم انداز خیره کننده‌ای در فضای اتاق خوب ایجاد می‌کنند. تابلو طرح گل مثل گل رز محیط اتاق دخترانه را بسیار جذاب می‌کند.

7- تابلوهای هنری، ایجاد فضای خاص در اتاق خواب

تابلوهای هنری معجزه ای در زیبا کردن فضای اتاق خواب ایجاد می‌کنند و حس و حال هنری را با طرح‌های منحصر به فرد و خاص خلق می‌کنند. مثلا نقاشی مونالیزا با سبک هنری یک انتخاب ایده‌آل برای اتاق دختران است. کسانی که اهل هنر و زیبایی هستند و دکوراسیون اتاق خواب خود را با این سبک طراحی کرده‌اند تابلو سبک هنری یک انتخاب ایده آل است. این تابلوها زیبایی بخش دیوارهای اتاق هستند. البته تابلوهای هنری سبک‌های متفاوتی دارد که بهتر است با توجه سبک مورد پسند خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

تابلوهای هنری، ایجاد فضای خاص در اتاق خواب

 

8-تابلوهای چندتکه با سبک های متفاوت

بعضی مواقع دیواری که برای نصب تابلو در نظر می‌گیریم فضای زیادی دارد و با قرار دادن یک تابلو زیبایی خود را نشان نمی‌دهد. در این مواقع استفاده از تابلوهای چندتکه با طرح و سبک‌های متفاوت بسیار ایده آل است. این تابلوها را می‌توان با چیدمان های متفاوتی روی دیوار قرار داد و زیبایی خاصی در اتاق خواب ایجاد کرد.

تابلوهای چندتکه با سبک های متفاوت

 

در نهایت چه تابلویی برای اتاق خواب دخترانه ایده آل است؟

برای انتخاب تابلوی مناسب برای اتاق دخترانه باید به نکات زیادی توجه داشت. همانطور که در این مقاله مفصلا توضیح دادیم سبک‌های متفاوتی برای انتخاب تابلو وجود دارد و توجه به رنگ و طرح تابلو که با سلیقه دخترها سازگاری داشته باشد بسیار مهم است. در نهایت تابلو باید مورد پسند روحیات دخترها باشد به طوریکه با دیدن آن تابلو در اتاق خواب خود از وجود آن لذت ببرند. همچنین برای اطلاعات بیشتر درباره سبک‌های تابلو و داشتن انتخابی بهتر می‌توانید به مقاله های مجله هنری شادوشیک مراجعه کنید. همچنین جهت خرید تابلو برای اتاق خواب می توانید به فروشگاه اینترنتی تابلو شادوشیک مراجعه کنید.

مشاوره رایگان